Toimitus- ja palautusehdot ja maksutavat

 

Pienverkkokauppiaana pystyn olemaan joustava toimintatapojen suhteen. Alla olevat ehdot ovat voimassa, jos muuta ei ole erikseen sovittu.

Jos mieleen jää kysyttävää ehdoista, niin ota ihmeessä yhteyttä Instassa, chatissa tai osoitteeseen moi@pikkukarhunpuoti.fi ja jutellaan :)

Toimitus

Toimituskulut

Toimitus Turun varastolta maksaa 5,90€ osoitteisiin Suomessa. Yli 120€ ostoksille toimitus Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin on kuitenkin ilmainen.

Poikkeus: Pikkukarhun printit -malliston tuotteet lähetetään erillislähetyksenä suoraan EU:ssa toimivalta yhteistyökumppanilta, mistä on maininta malliston tuotteiden tuotesivuilla. Niiden toimitus ei aiheuta lisäkustannuksia tilaukseen (yksinään tilattuina ilmaiset postikulut).

Toimitusaika ja -tapa

Arkisin ennen klo 14 tehdyt tilaukset pakataan ja lähetetään pääsääntöisesti samana päivänä Turun varastolta.

Tilaukset lähetetään soveltuvan koon mukaan joko Postin Pikkupaketteina (vastaa kuluttajapuolen XXS-pakettia: seurantakoodillinen lähetys, jonka toimitus postiluukkuun) tai Postipaketteina (vastaa kuluttajapuolen S-, M- ja L-paketteja: toimitus Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin).

Posti arvioi Postipakettien toimituksen kestävän 1-2 arkipäivää ja Pikkupakettien 1-4 arkipäivää.

Poikkeus: Pikkukarhun printit -malliston tuotteet lähetetään erillislähetyksenä EU:ssa toimivalta yhteistyökumppanilta ja niiden toimitus kestää tyypillisesti 1-2 viikkoa. Nämä lähetykset saapuvat kirjepostina (isommat tilaukset DHL:n paketteina). Asiasta on maininta malliston tuotteiden tuotesivulla.

Toimitus muihin maihin

Ota yhteyttä, jos olet kiinnostunut tilaamaan tuotteita Suomen ulkopuolelle ja katsotaan yhdessä saadaanko se onnistumaan.

Palautus

Palautusaika ja -tapa

Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Aika lasketaan siitä hetkestä, kun lähetys on noudettu. Otathan aina ennen palautusta sähköpostitse yhteyttä Reetaan osoitteeseen moi@pikkukarhunpuoti.fi saadaksesi tarkemmat palautusohjeet. Ilmoitathan viestissä palautettavat tuotteet. Jos tuotetta ei haluakaan palauttaa, on myös sallittua myydä se eteenpäin.

Maksut ja hyvitykset

Palautetut tuotteet hyvitetään, kun ne on vastaanotettu ja niiden kunto on tarkistettu ja todettu uutta vastaavaksi. Maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle.

Asiakas maksaa palautuksen todellliset toimitus- ja käsittelykulut (9,85e) itse. Jos alkuperäinen tuotetoimitus on ollut asiakkaalle maksullinen ja kaikki lähetyksen tuotteet palautetaan, niin sen kulut kuitenkin palautetaan Pikkukarhun puodin halvinta toimitustapaa vastaten.

Ilmaisen toimituksen rajan alittuminen palautuksen jälkeen

Jos tilaus on ollut oikeutettu ilmaiseen toimitukseen ehtojen mukaisen rajan ylityttyä, mutta palautuksen jälkeen tilaussumma alittaa rajan, niin toimitusmaksu vähennetään hyvitettävästä summasta.

Tuotteiden palautuskunto

Tuotteet tulee palauttaa käyttämättöminä alkuperäisessä myyntikunnossa ja niissä tulee olla mahdollinen tuotepakkaus tai tuotelaput kuin uudessa tuotteessa. Tuotteet hyvitetään vasta, kun tuotteiden kunnot on tarkistettu. Pikkukarhun puodilla on oikeus jättää hyvitys tekemättä tai hyvittää palautus vain osin, jos tuote on vaurioitunut tai likaantunut.

Säilytäthän kuitin

Säilytä aina kuitti palautuksesta. Kuitissa olevalla seurantatunnuksella voit seurata palautuksen etenemistä ja tarvittaessa voimme selvittää, missä lähetys sijaitsee.

Kustomoiduilla tuotteilla ei palautusoikeutta

Palautusoikeus ei koske tilauksen pohjalta tehtyjä kustomoituja tuotteita. Mahdolliset reklamaatiot neuvotellaan tietenkin erikseen.

Noutamatta jääneet tuotteet

Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus, vaan lähetys tulee noutaa ja palauttaa erikseen. Noutamattomana palautuneen lähetyksen hyvityshinnasta vähennetään lähtökohtaisesti sekä toimituskulut että lisäksi palautuksesta aiheutuneet kuljetus- ja käsittelykulut 15€. Jos kävi niin harmillisesti, että unohdit noutaa Pikkukarhun puodin lähetyksen, niin ota yhteyttä, jutellaan asia läpi ja katsotaan mitä voidaan tehdä :)

Vaihto

Järjestän tuotteen vaihdon toiseen mahdollisuuksien mukaan. Jos vaihtotuotetta ei löydy varastosta, niin selvitän onko vaihdettava tuote hankittavissa ja lähetettävissä kohtuullisin tavoin, mutta valitettavasti en voi taata vaihtomahdollisuutta. Esimerkiksi ennakkotilattavia tuotteita tilataan muutamia ylimääräisiä, mutta vaihtomahdollisuus toiseen kokoon määräytyy vaihtopyyntöjen ja tilausten määrän mukaan. Ei-kustomoitavien tuotteiden palautus on tietenkin aina mahdollinen vaihtoehto.

Maksutavat

Klarna

Maksuvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna. Klarnan eri maksuvaihtoehdot:

  • lisäkuluton lasku 30 päivän maksuajalla
  • Verkkopankkimaksu (OP, Nordea, Danske Bank, S-Pankki, Säästöpankki, Aktia, POP Pankki, Handelsbanken)
  • Korttimaksu (Visa Debit/Credit/Electron, Mastercard Debit/Credit, Maestro)

Paytrail

Toisena maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Muut maksutavat

Jos haluat keskustella muista maksutavoista, niin ota yhteyttä: moi@pikkukarhunpuoti.fi :)

---

Pienenä verkkokauppiaana teen kaikkeni, jotta asiat toimivat mallikkaasti ja kaupanteosta jää hyvä mieli molemmille :)